منتدى الإعلام التربوى بالبحيرة

منتدى الإعلام التربوى بالبحيرة

صحافة وإعلام تربوى ( صحافة مدرسية - مناظرات - إذاعة مدرسية )  
الرئيسيةمرحبا بك عزيزي مكتبة الصورالمنشوراتس .و .جبحـثالتسجيلدخول
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
بحـث
 
 

نتائج البحث
 

 


Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» ملف كامل به أكثر من 20 اذاعة مدرسية منظمة
الجمعة سبتمبر 29, 2017 4:45 pm من طرف سعيد سمرى

» مناظره بعنوان القصة المرئية أم القصة المقروءة
الجمعة سبتمبر 29, 2017 2:22 pm من طرف admin

» عام دراسى جديد
الجمعة سبتمبر 29, 2017 1:55 pm من طرف admin

» للقلم أنواع
الجمعة سبتمبر 29, 2017 1:45 pm من طرف admin

» صحيفة حائط
الأربعاء مارس 15, 2017 5:26 pm من طرف admin

» صور نادرة لمصر من 150 سنة
الأربعاء مارس 15, 2017 5:24 pm من طرف admin

» كائنات شفافة... سبحان الله!
الأربعاء مارس 15, 2017 5:16 pm من طرف admin

» من أجمل الصور النادرة لملوك السعودية
الأربعاء مارس 15, 2017 5:14 pm من طرف admin

» برلمان مدرسى " أطفال الشوارع "
الأحد فبراير 26, 2017 9:29 pm من طرف admin

المواضيع الأكثر شعبية
برنامج إذاعى كامل
فقرات متنوعة يمكن الاستعانة بها في البرنامج الإذاعي
مقدمة اذاعة مدرسية 2
مقدمات إذاعية
ملف كامل به أكثر من 20 اذاعة مدرسية منظمة
إذاعة متكاملة عن أهمية الوقت
برنامج اذاعى عن بر الوالدين
إذاعة مدرسية عن الصلاة
برنامج إذاعة مدرسية باللغة الإنجليزية
مناظرة عن الكتاب المدرسي والكتاب الخارجي أيهما أفضل ؟

شاطر | 
 

 حبيبتى .. سآخذ بيديك "حلقات مسلسلة"

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
همس...
عضو مميز
عضو مميز
avatar

انثى
عدد المساهمات : 282
العمر : 26

مُساهمةموضوع: حبيبتى .. سآخذ بيديك "حلقات مسلسلة"   الثلاثاء ديسمبر 03, 2013 9:17 am

الحلقة الأولى

امل :السلام عليكم ..معاذ ازيك
معاذ:اتصدم شوية وغض بصره بعدها ورد ع حياء (وعليكم السلام ازيك انتى ياامل )
امل:الحمدلله بخير ..اومال خالتو ورنا فين وحشونى بقى ^^
معاذ:جوة مع طنط فى الصالون ..
امل دخلت لهم وسلمت عليهم وقعدت شوية اما معاذ طلع البلكونة يستغفر ويدعى ربنا يهدى امل للالتزام والحجاب وزعل اوى انه شافها بشعرها وبلبسها الضيق وقعد يدعلها من قلبه
الام:اومال معاذ فين ..
امل :فى البالكونة ..
الام:طيب اديلة العصير بتاعه
وطلعت امل لمعاذ
امل :انت يابنى سرحان فى اية بتحب ولا اية ..خد عصيرك
معاذ :هههه اه بحب ..طيب شكرا
امل:ودى مين الى امها داعية عليها دى
معاذ :ههه كدة الله يسامحك
امل:لا والله بهزر دى هتكون امها بتحبها اوى بس قولى مين مش انا اختك بردوة عايزة ابدا اعد نفسى واعمل حمة ^^
معاذ:ياساتر يارب ..هههه شريرة
ولاحظت امل ان معاذ بيكلمها وهو باصص على الشارع او فى السما ولما عينوا بتيجى فى عينها بيهرب ...
امل :انت زعلان منى
معاذ :انا لية بتقولى كدة
امل:اصل انت مش بتبصلى بتهرب منى ..
معاذ :انا ..امممم لا عادى
امل :اية ياعم الشيخ هتكدب على اختك بردوة
معاذ:لا مش هكدب ..بس اختى كبرت وبقت عروسة وانا مينفعش اتعامل معاها زى زمان فى حاجة اسمها غض بصر
امل :ايون ايون ياشيخنا عقدها بقى يابنى عروسة مين انا لسة كنت بلعب معاك من كام سنة
معاذ:ههههههه ايوة فاكر لسة مفترية ومتشردة زى مانتى ..
امل :الله يسامحك ..
امل :ساكت لية ..
معاذ:ينفع اقولك حاجة
امل:اتفضل
معاذ :هو انتى مفكرتيش تتحجبى
امل:اتحجب ..اه اكيد ادام شوية ان شاء الله
معاذ:ولية مش دلوقتى
امل:لانى لسة صغيرة بقى وعايشة حياتى ان شاء الله اكبر شوية واتحجب
معاذ:بس انتى مش صغيرة انتى عندك 18 سنة وفى 3ثانوى وكام شهر وهتدخلى كلية ان شاء الله
امل:خلاص ياعم الشيخ بقى لما اتخرج ان شاء الله هتحجب
معاذ:ربنا يبارك فى عمرك بس انتى ضامنة تعيشى لحد ماتتخرجى ياامل
امل:يوو يامعاذ بقى متغلسش عليا انا لسة جاية من عند صحبتى ومقضية وقت لطيف ..اقولك تعالى نقعد معاهم يالا يالا
ودخلت امل وسابت معاذ فى البالكونة .
فضل معاذ واقف واخد قرار مع نفسه ..ودعى ربنا يعينه عليه

القرار اية بقى ؟؟



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

نعرف بكرة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
admin
مدير المـنتدى
مدير المـنتدى
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 1456
العمر : 55

مُساهمةموضوع: رد: حبيبتى .. سآخذ بيديك "حلقات مسلسلة"   الثلاثاء ديسمبر 03, 2013 8:14 pm


وكلنا فى شوق لمعرفة النهاية .. شكراً لكِ


*************************************************
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://s7afa.7olm.com
همس...
عضو مميز
عضو مميز
avatar

انثى
عدد المساهمات : 282
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: حبيبتى .. سآخذ بيديك "حلقات مسلسلة"   الأربعاء ديسمبر 04, 2013 9:30 pm

الحلقة الثانية


انس:مالك يابنى سرحان فى اية
معاذ:ولا حاجة
انس:انت شكلك مضايق مش احنا صحاب بردوة مالك بقى
معاذ:كنت عند خالتى امبارح وشفت امل
انس:وبعدين
معاذ:كانت جاية من عند صحبتها ولابسة لبس ضيق وبشعرها وكدة
انس:ها
معاذ:بص انا مخنوق بجد انا مش عايزها تكون كدة انا نفسى تتحجب وتلتزم بقى انا بحس انى مولع لما اشوفها نازلة كدة ببقى نفسى اخبيها ولما جيت كلمتها على الحجاب هربت وقالتلى انا لسة بعيش حياتى وصغيرة وكدة
انس:وبعدين
معاذ:بس قررت انى مش هروح لخالتى تانى او هروحلها وامل مش فى البيت ..
انس:متقدرش
معاذ:نعم ؟؟ لية بقى ان شاء الله
انس:لانك بتحب امل
معاذ:ايوة مش اختى لازم احبها
انس:لا انا مش بتكلم انك تحبها كاختك انت بتحب امل كأمل حب شاب لبنت ..
معاذ:انت بتقول اية لا طبعا
انس:طبعنين كماان اسمعنى بس واهدى
معاذ:نعم ياانس
انس:معاذ انت كبرت مع امل وراعيتها وكنت مسئول عنها من صغرك والحب دة كان اخوى اه بس لما تعديتو مرحلة الطفولة انت حبك دة اتغير وبقى خوف ومسئولية بشكل تانى بشكل انها حبيبتك نفسك تحفظها وتخبيها وبتغير عليها من منظرها ولبسها ودة دليل تانى ..
بص الاسلوب بتاع النصيحة المباشرة دة شكلها بتنفر منه احسن حاجة انك تاخدها واحدة واحدة يعنى تبدأ تكلمها عن ربنا وحبه ورضاه ولما تعرف ربنا وتحبه بجد هتبدأ تتغير مش ليك ولا ليها عشان ربنا بس ..
معاذ:وبعدين ..
انس:ولا قبلين انت خدها المسايسة زى ماكنت بتعمل معاها وانتو عيال صغيرة ..احتويها يامعاذ ..يمكن هى عشان وحيدة مامتها وباباها سيبنها بحريتها فى اللبس وشايفنها عيلة لسة هى محتاجة حد يكون جنبها ..
معاذ:بس مينفعش اكون انا ..
انس:اقولك خلى رنا اختك هى همزة الوصل بينكو ..
معاذ:تفتكر هينفع ؟؟
انس:الى بيحب حد بيعافر لحد ماياخد بايدة لشط الامان ولا اية ياهندسة
معاذ:صح صح ..يارب اعنى على انى اخد بايديها يارب ..
__________________
ريم :امولتى هنخلص الدرس انهاردة تعالى بقى نذاكر عندى
امل :لا تعالى عندى انا واهى ماما تشوفك بالمرة لانك وحشاها
ريم:اوك تمام
وراحت ريم لامل البيت ..
ريم:مالك يابنتى ساكتة لية
امل:لا اصل حاجة كدة وعايزة اخد رايك فيها
ريم:حاجة اية ؟؟
امل:معاذ ابن خالتى انتى عارفة انه اخويا ومتربين سوا يعنى
ريم:ماله
امل:بيعاملنى بطريقة رخمة اوى مش زى زمان
ريم:ازاى يعنى
امل:بقى بيتعامل رسمى كدة ويتكسف يبصلى ويغض بصرة ويهرب منى وميطولش بالكلام زى زمان عامل فيها سيدنا الشيخ
ريم:اها سيدنا الشيخ ودة مضايقك
امل:ايوة لان هو كان اقرب حد ليا اكلمة وكدة بس من ساعة مادخل الكلية وهو اتغير وبقى ملتزم اكتر بس متصورتش ان الالتزام هيخليه معقد كدة
ريم:وبعدين
امل:كل مايشوفنى يقولى مش هتتحجبى انتى كبرتى وانتى وانتى وانا بزهق من كلامة دة
ريم:طيب لية دة بيوجهلك نصيحة احمدى ربنا انا معنديش الى يخاف عليا وويقولى البسى ولا متلبسيش واتحجبى ولا لا
امل:يعنى انتى موافقاه ؟؟
ريم:مش القصد بس اقصد متزعليش انك لقيتى حد بيكلمك وبيخاف عليكى دى نعمة متتقدرش
انا لما كنت برة كانو سايبنى بحريتى مش بلاقى حد يقولى انتى فين ولا جاية منين مصاحبة مين ..
امل:بس انتى الحمدلله محترمة ومبتعمليش حاجة غلط
ريم:الحمدلله ربنا حفظنى من حاجات كتير رغم انى مقصرة ..انا محتاجة حد زى معاذ دة ياخد بايدى لله يابختك والله انتى فى ايدك جوهرة اصلا
امل:ههههههه ايوة هتبقى ست الشيخ انتى كمان بطلوا عقد بقى احنا لسة العمر ادامنا طويل نعيش حياتنا وبعدين نلتزم ونتحجب ..
ريم:مجنونة انتى مجنونة
امل:من زماااااااااان ..
وشوية ونزلت ريم ورن تليفون امل
امل:الوو رنون حبيبتى ازيك يارنا وازى خالتوا
اه انا الحمدلله كويسة ..بجد طيب تعالى بكرة اقعدى معايا بكرة شوية مستنياكى
وتانى يوم ..
معاذ :عارفة هتعملى اية ..
رنا:ان شاء الله ..لا تقلق دعواتك انت بس ياكبير
معاذ:ربنا معاك يالمضة
وراحت رنا لامل ..ووو
هنعرف بكرة طبعا ..اكيد حفظتونى يعنى 
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
حبيبتى .. سآخذ بيديك "حلقات مسلسلة"
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الإعلام التربوى بالبحيرة :: إســــــــتراحة النادي :: إســــــــتراحة النادي-
انتقل الى: